Landing Pro

landingpro blog
Mi is az a landing oldal?

Mi is az a landing oldal?

Landing page, landing oldal, landoló oldal: mindegyik kifejezéssel találkozhatunk és mindegyik ugyanazt jelenti. Én leginkább landing oldalnak szoktam nevezni, ami valahol félúton van az angol és a magyarosított megnevezés között.

De mi is ez a landing oldal? A nevéből is adódóan azt az oldalt hívjuk landing oldalnak, ahova megérkezik a látogató (landol). Ez tipikusan valamilyen hirdetésből történik, leggyakrabban a google vagy a facebook oldalán keresztül.

Ezek alapján azt gondolhatod, hogy akkor minden weboldal landing oldal, amire forgalom van irányítva. Ez így nem igaz, mivel ezen felül a landing oldalak úgy vannak kitalálva, hogy egy darab céljuk legyen és az egész oldal ennek az egy célnak az elérését támogassa.

Tehát, egy klasszikus főoldal, ahol sok mindent bemutatunk nem egy landing oldal. Egy főoldalon megjelenhetnek az aktuális akciók, a cég rövid bemutatása, kiemelt termékek, kapcsolatfelvételi lehetőségek és még sok egyéb elem. Egy landing oldal egy dologra koncentrál. Az előbbi felsorolásból például egy aktuális akciós terméket akar eladni. Tehát az egyetlen feladata, hogy a látogató vásárolja meg az akciós terméket.

Főoldal vs landing oldal

Főoldal vs landing oldal
A főoldalon a különböző színnel jelölt gombok, mind más-más funkcival rendelkeznek. A landing oldalon egy cél van, így a gombok ugyanazt a funkciót szolgálják.

Miért jó az, hogy csak egy célja van a landing oldalnak?

Mivel egy dologra koncentrál, így az egész felépítést, az elemeket, a tartalmat úgy alakíthatjuk ki, hogy az ezt a célt szolgálja. Ennek köszönhetően meg tudjuk növelni az aktuális cél elérésének számait. Ezt talán nem is kell túlmagyarázni, hogy egy ilyen specifikus landing oldal jobb eredményeket fog hozni például adott termék eladásánál, mintha csak a termékoldalra, vagy még rosszabb esetben a terméklistára irányítanánk a potenciális vásárlókat.

Ezt szakmailag úgy hívjuk, hogy nagyobb lesz a konverzió. Tehát például 100 látogatóra lebontva eddig 1 vásárlás futott be, viszont miután már a landing oldalra irányítjuk a látogatókat ez a szám már 100 látogató esetében 5-re növekedett, így ötszörösére növekedett a konverzió. Ezeket persze mérésekkel lehet nyomon követni és adott esetben módosítani, tovább optimalizálni a folyamatokat. Az viszont általánosságban elmondható, hogy a landing oldalak segítségével nagymértékben növelhető a konverzió.

Milyen esetekben jöhet jól egy landing oldal?

Nem csak egy-egy kiemelt vagy akciós termék értékesítésénél lehet hasznos egy landing oldal készítése. Az alábbi célok elérésében valószínüleg jobb eredményeket érhetünk el, ha arra egy specifikus landoló oldalt készítünk:

  • Hírlevél feliratkozás
  • Ajánlatkérés
  • Termék vagy szolgáltatás értékesítése
  • Kapcsolatfelvétel
  • Regisztráció

A fenti lista a teljesség igénye nélkül olyan tipikus célok, amikre érdemes lehet landing oldalt készíteni. Továbbá, ha még jobban optimalizált, személyre szabott landoló oldalakat szeretnénk, akkor a célközönség alapján tovább bonthatjuk, pontosíthatjuk azt.

Nézzünk egy példát

A példában egy kenőcsöt szeretnénk eladni, ami megszünteti az ízületi fájdalmakat. Erre létrehozhatunk egy landing oldalt, ami részletezi, hogy milyen kellemetlen az izületi fájdalom, bemutatja, hogy ez a termék megoldást kínál és kifejti a további előnyöket és a használatát. Ezeket persze szépen ikonokkal, képekkel, akár videóval könnyen fogyasztható módon tálaljuk.

Jó eséllyel ez az oldal már sokkal jobb eredményeket fog hozni, mintha csak egy átlagos termék oldalra érkezik a látogató, jó esetben egy rövid leírással. Ráadásul egy sima termék oldalon tipikusan további, kapcsolódó termékekkel, menüpontokkal és egyéb elemekkel találkozik, amikre kattintva már el is keveredett az általunk értékesíteni kívánt termék adatlapjáról.

Ha megvizsgáljuk a célközönséget, akkor felállítható pár kiemelt csoport, akikre tovább optimalizálhatjuk a landing oldalt. Esetünkben létrehozhatunk egy külön landing oldalt az idősebbeknek, akiknek ugyebár gyakrabban vannak izületi panaszai. Egy másik landing oldalt a sportoló vagy nehéz fizikai munkát végző, fiatalabb látogatóknak. Így hogy tovább szűkítettük a látogatókat még relevánsabb tartalmakkal láthatjuk el az oldalt. Méginkább azt fogja érezni a látogató, hogy ez pont neki szól, ez a termék pont az ő problémáját oldja meg. Így a vásárlások száma is jó eséllyel növekedni fog. Köszönhetően a google és a facebook pontos célzási beállításainak könnyedén kivitelezhető, hogy az időseknek szóló landing oldalunkat csak bizonyos kor feletti embereknek jelenítse meg, míg a másikat azoknak, akiknek az a releváns.

Főoldal vs landing oldal

Különböző üzenet az egyes célcsoportoknak

Hamarosan további landing oldalakkal kapcsolatos bejegyzéseket olvashatsz itt. Ha nem akarsz lemaradni, iratkozz fel a hírlevélre és küldök értesítést az új tartalmakról.