Landing Pro

landingpro blog
Hogy épül fel egy landing oldal?

Hogy épül fel egy landing oldal?

Ahogy az általában a legtöbb dologról elmondható, a landing oldal tervezés során sem kell újra feltalálni a kereket. Tehát vannak olyan jól bevált, kitapasztalt dolgok, amik segítségével kialakíthatjuk az oldalunk felépítését. Ebben a bejegyzésben azt fejtem ki, hogy mely részekből és milyen sorrendben lehet érdemes összeállítani egy landing oldalt.

1. Hajtás feletti rész

A hajtás feletti rész az oldalunk felső része, ami görgetés nélkül egyből látható. Mivel ezzel találkozik először a látogató, így nagyon fontos, hogy felkeltse a figyelmét és a lehető legrövidebb, legérthetőbb módon összefoglalja az oldal feladatát, célját, értékadását.

Tipikusan az alábbi elemeket tartalmazza:

  1. Főcím
  2. Alcím / Rövid szöveg
  3. CTA, azaz cselekvésre ösztönző gomb
  4. Témához illő grafika
Hajtás feletti rész

A Landing Pro oldalán is megfigyelhetőek a hajtás feletti rész elemei

2. Probléma tudat felkeltése

Ebben a részben a lényeg, hogy ismerjen magára a látogató. Tudatosítsuk benne, hogy ő is abban a kellemetlen állapotban van, amire mi megoldást kínálunk. Ha a marketingünk jól működik, akkor olyan emberek érkeznek az oldalunkra, akiknek szüksége van a szolgáltatásunkra, termékünkre. Tehát a cél, hogy tudatosítsuk a problémát és vágyat keltsünk ennek a megoldására.

3. Probléma megoldása

Miután már adott a probléma jöhet a megoldás. Mutassuk meg, hogy a jelenlegi kellemetlen helyzetből, hogy kerülhet a vágyott helyzetbe a mi megoldásunkkal.

Példa: Áruljunk például egy vitamin készítményt a landing oldalunkon. A probléma tudat felkeltése lehetne, hogy rámutatunk, hogy “Ön is gyakran fáradt vagy rossz kedvű?” vagy “Fél hogy elkap egy betegséget?”. Tehát felvázoljuk, hogy milyen kellemetlen lehet ha nem visz be az ember megfelelő mennyiségű vitamint. Aztán a megoldás részhez megmutathatjuk, hogy a mi vitamin készítményünkkel az előbb említett problémák megoldódnak.

4. Előnyök

Ha már tudja a látogató, hogy mi a megoldásunk a problémájára, még meg kell győznünk, hogy valóban a mi ajánlatunkra van szüksége. Ehhez részletesen felsorolhatjuk az előnyöket. Aprólékosan leírhatjuk a kívánt állapotot.

Az előbbi példát tovább görgetve, a vitamin esetében például részletesen leírhatjuk, hogy miből mennyit tartalmaz és ezeknek az összetevőknek köszönhetően milyen pozitív hatásokra számíthat a vásárló. Milyen lesz az “új élete” miután hosszú távon szedi a terméket.

5. Bizalomépítés

Tegyük fel, hogy meggyőztük a vásárlót, hogy a mi termékünkre / szolgáltatásunkra van szüksége. Ekkor még mindig sok kétely merülhet fel, ami megakadályozhatja a vásárlást:

  • Mi van, ha csak átverés?
  • Mi van, ha rosszul döntök és később megbánom?

A jogosan felmerülő bizalmatlanságot semlegesítenünk kell. Erre az alábbi tartalmakat használhatjuk:

  • Korábbi vásárlók pozitív visszajelzései
    Itt fontos, hogy minél hitelesebb legyen. Tehát lehetőleg teljes névvel, fényképpel, pár sor szöveggel jelenjen meg 1-1 értékelés. Ha csak annyi van ott, hogy Béla 5 csillagra értékelte, akkor ez még nem túl meggyőző. Illetve az értékelések szám is fontos. Mindenki szívesebben vesz egy olyan terméket amit már sokan próbáltak és értékeltek jónak.
  • Garancia, kipróbálási idő
    Ez függ az adott terméktől, szolgáltatástól. Szolgáltatás esetén például mondhatjuk, hogy az első hónap ingyenes, így kockázat nélkül kipróbálható. Termék esetén is vannak kötelező visszaküldési lehetőségek. De akár ezen felül is vállalhatunk egyéb garanciákat. A lényeg, hogy a vásárló ne érezze visszafordíthatatlan döntésnek a vásárlást, így könnyebben szánja rá magát. (Nyilván a fent leírtakhoz az is fontos, hogy a termékünk / szolgáltatásunk jó legyen, de ez az alapja az egésznek)
  • Gyakran ismételt kérdések
    Egy ilyen GYIK szekcióba össze írhatjuk, hogy mik lehetnek azok a kérdések, amik felmerülhetnek még a potenciális vásárlóban. Majd idővel, ahogy ezeken kívül érkeznek kérdések, azokkal is bővíthetjük.

6. Cselekvés

Végül, amikor már minden kétséget elűztünk, kell, hogy leírjuk, hogy mit kell tennie a vásárláshoz / ajánlatkéréshez / regisztrációhoz vagy egyéb feladathoz, ami az oldal célja. Habár ez a rész tipikusan az oldal alja fele található, az oldalon több gombot is elhelyezhetünk, amire kattintva erre a részre ugrunk.

7. Halogatás elkerülése

Sok esetben ha meg is győztük a látogatót, fontos lehet, hogy ne essen a halogatás csapdájába. Adjunk egy határidőt. Például, az adott akciós ár csak 5 napig érvényes. Vagy ha most rendeli meg, akkor 10%-ot elengedünk. Ezeknek a trükköknek az összegyűjtésére egy külön bejegyzést is lehetne szánni (és lehet majd szánok is), de a lényeg, hogy nagyban növelheti a konverziót, ha érzi a látogató, hogy most kell lecsapni az ajánlatra.


Tehát egy ilyen “sablon” mentén átgondolva sokkal egyszerűbb dolgunk van, ha a landing oldal felépítését tervezzük. Persze ez csak a tartalomra vonatkozik, legalább ennyire fontos, hogy az oldal megjelenése is azt tükrözze, hogy egy minőségi, megbízható “eladóról” van szó.